Sint-Pietersschool is een buurtschool in de wijk Nekkerspoel (Grote Nieuwedijkstraat). Vanaf december 2017-januari 2018 zal de school beschikken over een nieuwe sportzaal. De sportruimte heeft volgende afmetingen: ongeveer 17,5m lengte op bijna 10m breedte en een vrije hoogte van 6,86m. Er is ook sanitair en er zijn ook 2 kleine kleedkamers met een douche. De sportzaal wordt naschools en tijdens de schoolvakanties opengesteld. De tarieven zullen in lijn liggen van de andere sportzalen in Mechelen.

Vanuit Sint-Pietersschool willen we een brede oproep doen naar iedereen die interesse heeft in gebruik van de zaal. Iedereen uit en actief in de wijk Nekkerspoel en stad Mechelen kan zijn interesse laten horen.

Volgende initiatieven hebben onze voorkeur:
> Verenigingen of initiatieven van inwoners uit de wijk Nekkerspoel
> Recreatieve sportbeoefening, beweeginitiatieven en trainingen (de zaal is niet geschikt voor competitie)
> Gebruik gedurende een volledig schooljaar of sportseizoen
> Eén of twee keer gebruik per week, zodat we een diversiteit van initiatieven plaats kunnen geven. Meerdere dagen kan afhankelijk van de beschikbare/gevraagde uren.
> Openstaan voor samenwerking met ons naschools sportaanbod via Vitamine B4 voor Nekkerspoel, de naschoolse opvang en Sint-Pietersschool.

Laat je interesse weten via een mailtje naar vitaminenB4voorNekkerspoel@gmail.com tegen 27 augustus. Geef in je mailtje volgende informatie mee:
> Omschrijving van je vereniging of initiatief
> Omschrijving van de sport, het beweegaanbod, … dat je wil doen in de zaal
> Contactpersoon (e-mail, telefoonnummer, …)
> Dagen, uren, frequentie, periode dat je gebruik zou willen maken van de zaal
> Suggesties voor samenwerking met het naschools sportaanbod of de naschoolse opvang
> Gebruikt materiaal

Sint-Pietersschool zal tijdens de maand september alle aanvragen in overweging nemen. We zullen dit doen in overleg met Vitamine B4 voor Nekkerspoel, vertegenwoordigers van de buurtwerkingen in Nekkerspoel, stad Mechelen (sportdienst) en Buurtsport/J@M Mechelen. Tegen begin oktober zullen we de aanvragers op de hoogte brengen of contacteren voor het gebruik van de zaal tijdens de periode januari 2018-augustus 2018. Voor het sportseizoen/schooljaar 2018-2019 zullen we in de loop van 2018 een nieuwe brede oproep lanceren, waarbij iedere vereniging en initiatief terug gelijke kansen heeft.

Voor meer informatie kan je terecht bij de directeur Dirk Letens (0479/639454) of David Nassen (Vitamine B4 voor Nekkerspoel) (0473/459863).