Op donderdag 8 maart gingen we met de klas naar Coloma plus. We kwamen meer te weten over hoe het in zijn gang gaat bij hun. Onze klas werd in twee verdeeld en mocht veel dingen uitproberen. Ondertussen kregen we een rondleiding door de school. Je kan in Coloma Plus kiezen voor ASO in het 1ste graad en in het 2de en 3de graad kan je kiezen tussen TSO, KSO of BSO. We zagen hoe fotografie in elkaar zat en we bezochten een heerlijke bakkerij waar de getalenteerde leerlingen hun kookkunsten lieten zien. Je kunt in de bakkerij de zelfgemaakte producten zoals een stokbrood, een taart, heerlijke koffiekoeken en lekkere chocolade kopen. Dan had je verzorging voor de teentjes waar we mochten rondlopen en een kijkje nemen. Nadien kwamen we bij de afdeling haarverzorging. We mochten van alles uitproberen. We mochten opvlechten en invlechten. We mochten ook haar krullen met rolletjes. Dan kwamen we in de keuken van de bakker, we zagen heel veel lekkere dingen en mochten er ook van proeven. Daarna gingen we naar de eetzaal. Er waren twee aparte zalen één voor de leerlingen die lunch meenemen van huis naar school om te eten. En de andere zaal was voor de leerkrachten en leerlingen die er voor gekozen hebben om een warme lunch te eten van school die gemaakt wordt door de leerlingen. Elk gebouw is een blok benoemd is naar een letter om je klas gemakkelijker te vinden. Na ons bezoek, wisten we meer over Coloma Plus en sommige klasgenoten vonden het een geschikte school.

Geschreven door Dikra.