Er is een stagiaire in onze klas. We zijn bezig aan een project voor een betere natuur. Er is een groep waar ze van oude kleding terug mooie dingen maken. Ze naaien dat aan elkaar en er zullen zeker mooie resultaten uitkomen. In een andere groep maken ze een miniatuur zeilauto. Ze zoeken het beste materiaal voor het zeil en testen het dan. In de laatste groep gaan ze een groendak namaken in het klein. Ze zoeken de beste planten en kijken of je best veel aarde of beter weinig kan gebruiken. We gaan ook nog in Technopolis onze werkjes presenteren.

De stagiaire komt ons ook nog les geven. Ze doet het heel goed. Ze heeft ons al veel lessen gegeven: Frans, Nederlands, spelling en ook wiskunde.

Er was vrijdag ook nog een openingsfeest van het nieuwe gebouw. In de voormiddag gingen de klassen iets voorstellen over diversiteit. Daar hadden ze de vorige weken al rond gewerkt. Daarna werd de school officieel geopend toen er een rood lint werd doorgeknipt. Na de middag mochten de kinderen van de lagere school op de school vrij feesten. Je kon op springkastelen springen, spelletjes spelen en dansen. Het was een heel feest en ’s avonds kon je ook nog komen voor de speeches en voor aperitiefjes.

Daar was ik niet bij.

Geschreven door Toon.