Mechelen, 25 februari 2022

Beste ouders

Met het 5de en 6de leerjaar houden we contact met een school in Bénin: Bonsi in N’Dali, dat zo’n 400 leerlingen telt. Bénin ligt in West-Afrika.

De leerlingen spreken daar Frans, iets helemaal anders dan Nederlands maar gelukkig leren we in het 5de Frans.

De bedoeling van dit project is om een band op te bouwen tussen onze twee scholen en elkaar beter te leren kennen.

We leren heel wat nieuwen dingen, we hebben ook al een leuk bericht gekregen van de leerlingen in Bénin. We hebben de school al deels gezien in het filmpje, het is heel anders in onze school.

We hebben chocolade gestuurd en ook honing van de school. We hebben kerstkaartjes verzonden waar we ons zelf voorstelden in het Frans, niet gemakkelijk! Een paar dagen geleden kregen we superleuke kaartjes terug.

De honing en de chocolaatjes vonden ze heel lekker.

En ze waren ook heel blij, wij ook! We kijken uit naar verdere uitwisseling via filmpjes, postpakketjes, brieven en mail. Spannend!

Vriendelijke groeten

Het 5de leerjaar