Deze week leerden we over het thema 'blind zijn'.

Het prentenboek 'Mijn zus woont in het donker' leerde ons meer over hoe blinde kinderen leven. Na het voorlezen van het verhaal, probeerden we de verhaallijn te verwoorden.

Ook hebben we zelf ervaren hoe het is om blind te zijn: met een blinddoek luisterden we naar een prachtig belevingsverhaal 'Prinses Roosje' waarbij we onze andere zintuigen moesten gebruiken (horen, proeven, ruiken en voelen).

Omdat juf Natalie vroeger werkte in een school voor blinden en slechtzienden, nodigden ze twee blinde oud-leerlingen van haar uit. Liam en Rob kwamen ons speciaal een bezoek brengen om op al onze vragen te antwoorden en ons hun talenten te tonen. Wat een geweldige kans! Bedankt, Rob en Liam voor deze unieke ervaring!