De start van de dag verliep vandaag anders dan normaal. We gingen niet samen in de zithoek zitten maar aan twee verschillende tafels. De ene tafel was versierd en voorzien voor chocolademelk en chocolade. De andere tafel zag er sober uit, er lag een droge toast klaar samen met een beker water. De kinderen trokken in de gang een kaartje. Pech of geluk stond hierop geschreven. Kinderen met geluk gingen aan de versierde tafel zitten. Kinderen met pech gingen aan de sobere tafel zitten. Doel van deze les? Wat de kinderen vandaag meegemaakt hebben, gebeurt heel vaak in de wereld. ⅓ van de mensen op de wereld heeft het goed, menden zoals wij. ⅔ van de mensen hebben het vaak minder goed. Zij leven in armoede. De gemoederen liepen sterk op. Het was een harde les. Op het einde besloten de ‘rijke’ kinderen te delen met de ‘arme kinderen’.