Het onderwerp van het project 'diversiteit' mochten de kinderen zelf kiezen. Na een brainstorm en stemming kozen de kinderen voor het thema kleding.

De landen werden gekozen na een cirkel over verschillende reisbestemmingen. Iedereen had een herinnering van een vakantie meegenomen (foto's, souvenir, ...). De gekozen landen waren Marokko, Turkije, China, Congo en Mexico.

Vele kinderen namen verschillende kledij naar de klas. Het werd hier plots heel kleurrijk. Met behulp van boeken uit de bib en opzoekwerk op de iPad's leerden de kinderen veel over de traditionele kledij. Ze maakten eerst een woordspin, daarna ontwerpen ze de kledij.

Om ons project af te sluiten, maakten we een uitstap naar Antwerpen. Daar zagen we de verschillende wijken: Afrikaanse wijk, Marokkaanse wijk en Chinese wijk. Daarna trokken we het centrum van de stad in om kennis te maken met Antwerpen - modestad.