Het is jeugdboekenmaand en daarom brachten we een bezoekje aan Pardoes. We hadden de hele winkel voor onszelf, want wij mochten al binnen in de winkel om 9u terwijl die eigenlijk pas opent om 10u. Wat een eer!

We kregen een uitgebreide uitleg over het verschil tussen een boekenwinkel en een bibliotheek, waar we welke boekjes kunnen vinden en wat het aanbod is van de winkel.

Het thema van de jeugdboekenmaand is dit jaar ‘Sport en spel’. We luisterden daarom samen naar het verhaal ‘De koning zonder spierballen’. Over een koning die te vet was, niet meer in zijn bad paste en daarom een sport ging zoeken in het sportpaleis.

Nadien mochten we nog even rondneuzen in de winkel.
Zowel de meester als de leerlingen hebben heel wat grappige, interessante, mooie, toffe, ontroerende… boeken gezien die we misschien wel willen kopen met de kortingsbon die we allemaal hebben gekregen. De klas kreeg alvast een leuk boek mee, ideaal om onze leesmeter op school weer verder aan te vullen.