Vanaf 5 maart 2018 zal de kick&thaibox-werking van Team Zohair zijn thuisbasis hebben  in de nieuwe sportzaal van de Sint-Pieterschool op Nekkerspoel. De werking van Team Zohair groeide de voorbije periode stapsgewijs tot een 130 actieve leden en een verhuis vanuit jeugdhuis ROJM, waar zij de voorbije jaren trainden, diende zich aan.  Op 3 avonden per week zal er getraind worden in de nieuwe sportzaal die opengesteld wordt voor de buurt.

We zijn blij dat we een plaats hebben gevonden in de nieuwe sportzaal van St-Pietersschool zegt Mohamed Zohair, hoofdtrainer en bezieler van Team Zohair: voor ons is het eigenlijk een beetje thuiskomen, want ikzelf en mijn broers wonen vlakbij de school. Sommige zaten er zelfs op de schoolbanken. De voorbije jaren gaf Team Zohair reeds enkele kick&thaibox-initiaties aan de kinderen van school via naschoolse sport. En er is ook een mobiel project samen met Buurtsport en J@M om naar de wijken te gaan. Zo’n dingen typeren onze werking zegt Mohamed Zohair: Wij willen meer dan een club zijn. Met een goede visie en aanpak, stap voor stap dingen opbouwen, zodat de kinderen en jongeren kunnen boksen, maar we ze vooral ook sterker maken in het leven naast de mat.

Ook Dirk Letens, directeur van Sint-Pieterschool, is tevreden met de samenwerking. Als buurtschool in de wijk Nekkerspoel vinden we het belangrijk open te staan en linken te hebben met onze wijk. De samenwerking met Team Zohair past daar heel mooi in. Heel wat van onze (oud-)leerlingen zijn actief in de club en dat het dochtertje van Mohamed een van onze kleuters is maakt het nog wat specialer, zegt hij. Via Vitamine B4 voor Nekkerspoel, de sport-community vanuit de ouderraad van de school, werd een overeenkomst tussen de school en Zohair gesloten. Er was ook regelmatig overleg over gebruik van berging, toegang en ook naar de omgeving wanneer de buurtparking en het Kalverenstraatpark in gebruik zal zijn. We vinden het ook positief dat een club als Zohair een goede samenwerking heeft met de stad en Vechtsportplatform Vlaanderen, zegt directeur Letens.

Momenteel lopen nog met andere sportinitiatieven gesprekken, laat de school weten. En ondertussen gebruikt ook gymclub Moedig&Vrij, vele decennia geleden begonnen in de vroegere turnzaal van de school, enkele uren de sportzaal. Dinsdagmiddag is er zumba voor dames via Vitamine B4 voor Nekkerspoel en in de maand juli zijn er al enkele sportkampen.

www.teamzohair.com