Afgelopen woensdag en zaterdag was de allereerste opleiding tot ‘peer mediator’. Sabine van NOM (netwerk onderwijs mediation) trainde leerlingen, leerkrachten en medewerkers van Stekelbees tot bemiddelaars.

Het was een heel leerrijke tweedaagse, waarbij we heel wat oefenkansen kregen en ook concrete feedback, waarmee we aan de slag kunnen. Ook maakten we de eerste afspraken om dit project verder te implementeren in de schoolwerking.

Maar het was bovenal ook fijn om met leerlingen en leerkrachten samen dingen te leren en gevormd te worden. Het zonnetje op zaterdag maakte het helemaal geslaagd (al wilden we misschien stiekem toch nog net iets meer buiten spelen ;-)). Dank aan alle deelnemers voor het engagement! Top.