De oudercontacten voor de lagere school waren ditmaal wat anders opgevat. Er werd niet vertrokken vanuit een rapport (met punten en sterren), maar wel gefocust op de leer- en leefhouding van de leerling. De leerlingen mochten daarbij ook aanwezig zijn op het gesprek, om hun mening te geven.

In 2LS ging het evaluatiemoment ook gepaard met een toonmoment in de klas. De leerlingen leidden zelf hun ouders rond en vertellen over wat ze allemaal geleerd hebben. Op het einde was er dan een bespreking, waarbij door zowel de ouders als de leerkracht een ster werd uitgereikt ('dat kan je al heel goed, dat heb je dit jaar geleerd') en ook een wolk gekozen ('daar wil ik verder aan werken, daar droom ik van dat ik het kan').