Wie helpt mee aan ons natuurlijk speelparadijs?!

Onze school haalde een mooie subsidie binnen van het Agentschap Natuur en Bos, zoals jullie in de vorige PieterPraat al konden lezen. Met dit project maken we van onze speelplaats een natuurlijk speelparadijs! We werken aan een koelere, schaduwrijke speelplaats waar onze kinderen volop kunnen ontdekken, spelen en leren maar ook tot rust kunnen komen.

Het gaat om een groot project, dat we in twee jaar tijd (2023 en 2024) moeten uitvoeren. De werkgroep vergroening zoekt daarom nog extra ouders die hier mee hun schouders onder willen zetten. Vele handen maken licht werk!

We zoeken hiervoor helpers, met of zonder groene vingers, voor allerlei taken:

• om de projectbegroting mee op te volgen
  • om zo veel mogelijk ideeën en feedback over de vergroening te verzamelen bij leerkrachten, leerlingen en ouders
  • om over dit project te schrijven op facebook, de schoolwebsite, …
  • om tijdens de werkdagen mee tegels uit te breken, aan te planten,… of iets lekkers te voorzien voor de helpers

Je staat er nooit alleen voor, maar wordt ondersteund door de Werkgroep Vergroening. Je kiest bovendien zelf hoe intensief je je engageert – ook enkele uurtjes kunnen een verschil maken!

Wil je hier graag aan meewerken? Of krijg je graag eerst wat meer informatie? Geef je naam dan door aan een ouder van de werkgroep/ouderraad of via vergroening.sintpietersschool@gmail.com, en dan nemen we contact met je op.